אין זה סוד שהשגרה היומיומית רוויה בגורמי מתח שונים המשפיעים על כל אחד ואחת מאתנו בדרגה אחרת. לכל אחד ואחת מאתנו עולם פנימי שונה, וכל אחד ואחת מאתנו יחווה מתחים נפשיים כתוצאה מגורמים שונים.

למרבה הצער, על אף נקודות השוני הרבות, המכנה המשותף בין כולם הוא שלחץ נפשי מתמשך עלול להוביל לבעיות בריאותיות הן בהיבט המנטלי והן בהיבט הפיזי.

דוגמה לכך ניתן למצוא במחקרים רבים שנערכו בנושא הסטרס והשפעתו על הגוף, ובהם עלה שמתח נפשי מתמשך פוגע בפעילותה של המערכת החיסונית, וחושף את גופנו למחלות רבות.

במחקרים שונים ורבים שנאספו לאורך השנים, נמצאו עוד היבטים רבים נוספים של השפעות שליליות על גופנו, דוגמת בעיות לב ודם, הפרעות בשינה, השמנת יתר ונשירת שיער.

כיצד הרפואה המשלימה יכולה לענות על מתחים נפשיים?

לרפואה המשלימה סל של פתרונות שיכולים להועיל בהפחתת המתחים, וחלקם נשענים על תוספים תזונתיים שונים.

חשוב יהיה לי לציין שתוספים תזונתיים להפחתת מתחים נפשיים הם רק חלק מהפתרון לבעיה, ובאם ניפגש אצלי בקליניקה, נבנה תמהיל טיפולי מותאם אישית שיהיה מורכב גם משינוי הרגלים תזונתיים, וסיגול הרגלים ופרקטיקות נוספות שיפחיתו את רמות המתח הנפשי במהלך היום יום.

התמהיל הטיפולי נועד לבצע שני דברים עיקריים:

האם הרפואה המשלימה יכולה לענות על הכל?

חשוב לי לציין שטיפול טבעי בסטרס לא נוגד את הצורך בטיפול פסיכולוגי במידת הצורך.

בטיפול הפסיכולוגי ניתן לרכוש כלים להתמודדות עם גורמי מתח שונים, בין שהם נובעים ממחשבות שליליות או אופן ראיית העולם בזווית מסוימת, ובין שהם נובעים מגורמים סביבתיים שונים דוגמת לחץ מתמשך בעבודה.

במאמרים רבים באתרי אני חוזרת ואומרת – הרפואה המערבית והאלטרנטיבית שלובות זו בזו.

באילו תוספים תזונתיים ניתן להשתמש כטיפול בלחץ נפשי?

ישנן מספר אפשרויות שעומדות לפנינו, חלקן זמינות בכל בית מרקחת ועל אחת ארחיב שהיא מופקת ונרקחת על-ידי באופן אישי בחנות הילה בטבע.

קומפלקס ויטמין B

קבוצת הוויטמינים הזו ידועה ביכולתה לסייע בהתמודדות עם מתחים נפשיים וחרדות.

ויטמין C

במחקר מקיף שנערך אודות השפעתו של ויטמין C, נמצא שהוויטמין הידוע והמוכר להתמודדות עם צינון ולחיזוק המערכת החיסונית, גם מועיל בהפחתת רמות המתח הנפשי.

בין היתר, נמצא שצריכה של ויטמין C באופן קבוע, מסייעת להפחית את רמותיו של "הורמון הלחץ" הנקרא קורטיזול (הורמון טבעי בגוף שמופרש באופן לא מבוקר כאשר אנחנו שרויים במתח נפשי מתמשך ושעלול לפגוע במערכת החיסונית ובפעולות פיזיולוגיות נוספות בגוף).

עוד נמצא שנבדקים שנטלו ויטמין C הפגינו מדדים תקינים יותר עם לחץ דם תקין (למידע על הורדת לחץ דם באופן טבעי).

על תוסף רלי X

תוסף אותו תוכלו לרכוש בחנות של הילה בטבע.

מדובר בקומפלקס של צמחי מרפא אשר מסייעים באופן ניכר להפחתת המתח הנפשי.

הקומפלקס מכיל כשות, פסיפלורה, מרווה, חרצית, קעורית, לבנדר וטיליה.

הפעולה שלו עובדת בתוך 20 דקות, וניתן לצרוך עד 6 כדורים ביום (יש לקחת את הכדורים תמיד בזוגות).

חשוב לציין שרבים מן התוספים התזונתיים למתחים נפשיים, מביאים עמם תופעות לוואי דוגמת עייפות כללית. תוסף זה איננו משרה עייפות, וניתן לעשות איתו ספורט, לנהוג ולבצע פעולות שגרתיות (לדוגמה הוא יעיל מאוד לסטודנטים לפני בחינה אשר סובלים מחרדת בחינות).

למידע ורכישת התוסף

אמצעים נוספים להתמודדות עם מתח נפשי

לצד תוספי תזונה לסטרס, עלינו לזכור שמדובר במרכיב אחד מתוך מכלול של צעדים בהם ננקוט כדי להביא להפחתה ניכרת ברמות החרדה והמתח הנפשי.

תזונה בריאה

במסגרת ההגעה אלי לקליניקה, אני עורכת אבחון אירידיולוגי מקיף שמטרתו להתאים את התוספים תזונתיים הנכונים ביותר, אך גם להרכיב תפריט תזונתי חדש.

לכל מטופל ומטופלת תפריט שונה, ולכן יהיה זה מעט מאתגר להתאים את התפריט המדויק, אולם אוכל לומר שאכילה בריאה משמעותה הוצאת המזונות המעובדים מחיינו, הפחתה של צריכת הקפאין, והימנעות ממוצרים חלביים ופחמימות פשוטות.

מומלץ לעבור לאכילה שמבוססת על פירות וירקות, דגים ועוף (מומלץ כמה שפחות מטוגן) ודגנים מלאים.

תזונה בריאה מעלה את רמות האנרגיה של הגוף, מסייעת לתחושת חיוניות ורעננות, מסייעת לפעילותה של מערכת העצבים ומאזנת את הגוף. כל אלו תורמים באופן ניכר לתפקוד היומיומי שלנו, וכך מפחיתים גם את המתח הנפשי המתלווה לעשייה היומיומית.

ספורט ותרגילי הרפיה

אני משערת שאינני מחדשת יתר על המידה לגבי פעילות גופנית.

ספורט היה ותמיד יהיה תרופה טבעית נהדרת להתמודדות עם מתחים נפשיים.

גם פעילות גופנית של מספר דקות בודדות ביום תסייע לכם.

כמו כן, אני ממליצה על תרגילי הרפיה שונים לרבות תרגילים נשימתיים. כאשר אנחנו מתוחים, הנשימה שלנו הופכת לרדודה.

אשר אנחנו נושמים נשימות עמוקות באופן מלאכותי ומכוון, אנחנו מאותתים לגוף שאיננו נתונים במצב סכנה, ובכך מעודדים את פעילותה של המערכת הפרא סימפתטית.

התייעצו איתי

שמי יעל בן חור, אני מטפלת ברפואה משלימה, מאבחנת את מטופליי באמצעות אירידיולוגיה וקינסיולוגיה, מומחית בנטורופתיה והרבליסטית.

אם אתם מתמודדים עם מתח נפשי לאורך זמן רב, דעו שכחלק מן הטיפול, ניתן ומומלץ להישען גם על עזרים טבעיים לרבות תוספי תזונה לסטרס וכן שינוי מקיף באורח החיים.

לכל שאלה והתייעצות, צרו עמי קשר טלפוני או השאירו פניה באתר ואשוב אליכם בהקדם האפשרי.

השאר תגובה