מהי רפואה הוליסטית? על נטורופתיה

תוכן עניינים

מהי רפואה הוליסטית על נטורופתיה

בחברה המודרנית והמערבית תרים יותר ויותר אחר דרכים חדשות ו/או נוספות לטיפול בבעיות בריאות שונות, מחוץ לרפואה השמרנית.

הרפואה ההוליסטית, הטבעית והאלטרנטיבית, מעניקה לנו את הכיוונים והאפשרויות לשיפור הבריאות בצורה הטבעית ביותר.

מהי רפואה הוליסטית?

הרפואה ההוליסטית מתחשבת באדם כולו – גוף, נפש, רוח ורגשות. על פי הרפואה ההוליסטית, ניתן להגיע לבריאות מיטבית על ידי השגת האיזון הנכון והמותאם בחייו של האדם.

הרפואה ההוליסטית מאמינה כי האדם מורכב מחלקים שכולם תלויים זה בזה, ובמקרה בו חלק אחד אינו תקין, יושפעו מכך כל שאר חלקי הגוף.  הרפואה ההוליסטית מאמינה בשימוש בכל צורות הטיפול הרפואי, לא רק בטיפולים אלטרנטיביים אלא גם בתרופות הקונבנציונליות. ניקח לדוגמא כאבי ראש.

כשאדם מגיע לטיפול אצל הרופא ההוליסטי לפני שיעניק לו את הטיפול יבחן הרופא ההוליסטי, יחד עם המטופל, את כלל הגורמים שעלולים לגרום לכאבי הראש שלו כמו הרגלי שינה, תזונה, מתח ו/או בעיות בריאותיות אחרות, על מנת שיוכל להציע לו תכנית טיפול שתכלול אולי תרופות להקלה מיידית על הסימפטומים, אך תכתיב גם שינויים באורח החיים כדי לטפל בגורמים השורשיים לכאב, על מנת להימנע מהישנות כאבי הראש בעתיד.

עקרונות הרפואה ההוליסטית

הרפואה ההוליסטית מבוססת על האמונה שהאדם אחראי לבריאותו ולרווחתו, אך הוא גם תלוי בתמיכה ואהבה של הסביבה. עקרונות הרפואה הוליסטית: לכולנו כוחות ריפוי מולדים. החולה הוא אדם, לא מחלה.

יש לייחס חשיבות זהה לכל ההיבטים בחייו של אדם תוך שימוש במגוון שיטות טיפול, שיכללו לא רק הקלה על תסמינים אלה ואחרים, אלא תיקון הגורם הממשי.

הרפואה הנטורופתית

הרפואה הנטורופתית היא טיפול הוליסטי, המחבר את ההיבטים הפיזיים, הנפשיים והרגשיים של הגוף לשם איתור שורשי המחלה ותסמיניה וטיפול בהם בשיטות טבעיות ובטוחות ובהן, צמחי מרפא, הומאופתיה, שינויים בתזונה ואורח חיים, דיקור אוזן, תוספי מזון שונים ועוד.

עקרונות הרפואה הנטורופתית

הרפואה הנטורופתית מתבססת על מספר עקרונות ברורים:-

  • כוח הריפוי של הטבע – הטבע פועל באמצעות מנגנוני הריפוי הטבעיים, בגוף ובנפש, כדי לתחזק את בריאותו של האדם. תפקיד הנטורופתיה שיקום ותמיכה במנגנוני הריפוי המובנים הללו במקרה של תקלה, תוך שימוש בשיטות, תרופות וטכניקות המותאמות ומתכתבות באופן טבעי עם תהליכי הריפוי הטבעיים
  • טיפול בגורם – לכל חולשה או מחלה ישנו גורם בסיס, הנטורופתיה דוגלת בזיהוי וטיפול בגורם הבסיס ולא בתסמינים. לא אחת מתגלה כי מדובר בעיקר בהיבטים של אורח חיים, תזונה וכו.
  • בלי פגע – טיפול רפואי יעיל לא פולשני הממזער את הסיכונים לתופעות לוואי מזיקות
  • התייחסות פרטנית – כל אדם הוא ייחודי. בריאותו מורכבת מההקשרים השונים של גורמים גנטיים, פיזיים, רגשיים, תזונתיים, סביבתיים, אורח חיים ועוד. הנטורופתיה מטפלת בפרט כמכלול, תוך התחשבות בגורמים אלו.
  • חינוך – העיקרון של הרפואה הנטורופתית שימת דגש על אחריותו האישית של כל אינדיבידואל על בריאותו הפיזית והנפשית. 

 

לסיכום

הנטורופתיה מציגה גישה הוליסטית וטבעית לבריאות האדם, תוך התמקדות בגורמי המוקד למחלה ותמיכה ביכולות הריפוי הטבעיות של גופו. היא כוללת בתוכה מגוון רב של טכניקות ומגוון טיפולים ובהם טיפול תזונתי, רפואת צמחים, שינויים בהרגלים ובאורח החיים ועוד, עליהם נרחיב במאמרים הבאים.

שמי יעל בן חור, אירידיולוגית ונטורופתית מוסמכת. אני מטפלת בצמחי מרפא ופרחי באך זאת לצד בניית תפריט תזונתי מותאם אישית. בכל שאלה והתייעצות אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פניה באתר.

התייעצו עם יעל

התייעצו איתי בכל שאלה

אני מזמינה אתכם/ן להתייעץ איתי:

עשוי לעניין אתכם:

מזונות להגברת הריכוז

שמירה על ריכוז מיטבי חיונית לערנות, ליצירתיות ולתחושת הרווחה הכללית. למרות זאת נראה כי אורח החיים הקדחתני שלנו משאיר אותנו כבר במחציתו של יום, מותשים

להמשך קריאה »

טיפים לתזונה לאנמיה

האנמיה היא מחסור בהמוגלובין. ההמוגלובין נמצא בתאי הדם האדומים ואחראי על הובלת החמצן בדם. במקרים של אנמיה, הדם אינו מעביר די חמצן וכתוצאה מכך משתבשת

להמשך קריאה »

מהם נוגדי חמצון?

לנוגדי חמצון תפקיד מכריע בשמירה על בריאותנו. בזכות יכולתם לנטרל רדיקלים חופשיים. הם פועלים כמערכת ההגנה הטבעית של הגוף, מפני מצב בו קיים חוסר איזון

להמשך קריאה »

טיפולים נפוצים: