מטפלים בצמחי מרפא: מה הם עושים?

תוכן עניינים

צמחי מרפא וריפוי בצמחים

במשך אלפי שנים, שימוש בצמחי מרפא היווה שיטת טיפול פופולרית בכל רחבי העולם. הצמחים הייחודיים האלו והשילובים ביניהם מאפשרים לפתור בעיות בריאות רבות, ולכן הם משמשים מטפלים גם כיום. בשילוב עם רפואה מודרנית, ניתן לעשות פלאים, ואם אתם לא בטוחים מה עושים בדיוק מטפלים בצמחי מרפא, זה הזמן לגלות.

טיפול בצמחי מרפא לאורך השנים

שימוש בצמחי מרפא תועד עוד לפני שהחל תיעוד רשמי של ההיסטוריה. למעשה, ישנן מגילות עתיקות, ממצרים וגם מסין, שמתעדות שימוש בצמחי מרפא, ומתוארכות לשנת 3,000 שנה לפני הספירה.

גם בספרות היהודית ובתנ"ך יש תיעוד לשימוש בצמחים ופרחים שונים למטרות ריפוי. לבונה, עלי זית ומור – אלו רק חלק מהצמחים שמוזכרים בהיסטוריה היהודית כאמצעי טיפול לבעיות בריאות.

מלבד אזור אסיה, ישנו תיעוד לשימוש בצמחי מרפא גם בתרבויות אפריקאיות, ובקרב ילידים אמריקאיים. ככל שהשנים עברו, פותחו שיטות שונות למיצוי ושימוש בצמחי מרפא – בייחוד בסין.

השימוש הנרחב בצמחי מרפא עורר את סקרנותם של מדענים שעסקו במדע קונבנציונלי. הסקרנות הזו הובילה למחקרים רשמיים בנושא שנערכו בתחילת המאה ה-19- תקופה שזה פותחו שיטות מיצוי כימי.

מדענים החלו לחקור צמחי מרפא ולמצות מתוכם תרכובות פעילות. באופן לא מפתיע, אותם מדענים מצאו שתרכובות מסוימות בצמחי מרפא מטפלות באופן יעיל במצבים רפואיים שונים.

הודות לכך, החלו להפיק את הרכיבים הפעילים באופן כימי-מלאכותי. הגילויים ושיטות המיצוי הובילו לפיתוח של תרופות כימיות שהחליפו את המיצויים הטבעי. למרות שכיום תרופות הן רווחות יותר משימוש בצמחים, כרבע מהתרופות המודרניות מבוססות על מיצויי פרחים.

שימוש בצמחי מרפא במאה ה-21

הרפואה המודרנית מאפשרת לטפל בבעיות בריאות רבות באופן יעיל במיוחד הודות לתרופות וטיפולים כימיים שונים. עם זאת, עדיין יש שימוש נרחב בצמחי מרפא לטיפולים – גם בעת המודרנית. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי בגרמניה משווקות כ-700 תרופות שמבוססות על צמחי מרפא.

ארגון הבריאות העולמי מעריך גם כי יש שימוש בצמחי מרפא ברחבי העולם בהיקף של 80%. גם בארצות הברית, שידועה כמעצמת תרופות, יש חזרה לשימוש בצמחי מרפא ופתרונות טבעיים לבעיות בריאות.

ריפוי בצמחים: באילו בעיות ניתן לטפל עם צמחי מרפא?

צמחי מרפא משמשים לטיפול בשלל מצבים בריאותיים, כמו:

  • אסטמה
  • מיגרנות
  • אלרגיות
  • פיברומיאלגיה
  • תסמיני גיל המעבר
  • אקזמה
  • עייפות כרונית
  • תסמונת המעי הרגיז

ועוד

כיצד מתבצעים טיפולים בצמחי מרפא?

כאמור, חלה עלייה מתמדת במספר האנשים שבוחרים בפתרונות טבעיים למצבים שונים. תפקידם של צמחי מרפא הוא לשפר את איכות החיים, לטפל בבעיות בריאות ולטפל בתופעות לוואי של בעיות בריאות.

מטפלים בצמחי מרפא מבצעים תחילה בדיקות של המטופלים שלהם כדי לאבחן במדויק את הבעיות שלהם. ממש כמו אצל רופא מומחה, הפתרון לבעיה בריאותית כזו או אחרת תלוי באבחון שלה. ישנן שיטות שונות לאבחון של בעיות בריאות, כמו אירידיולוגיה (בדיקה של קשתית העין).

כלומר, מדובר בבדיקות לא פולשניות שמאפשרות לאבחן במדויק מצבים בריאותיים שונים. לאחר האבחון, המטפל בצמחי מרפא יתאים למטופל את הצמחים/פרחים שיכולים לטפל ביעילות במצבו. שימוש בשמנים אתריים, פרחי באך וצמחים אחרים עוזרים לטפל ביעילות במצבים שמהם סובלים המטופלים.

שמנים אתרים במיוחד נמצאו כיעילים בטיפולי בבעיות בריאות. השמנים האלו הם מרוכזים וממצים אותם מצמחים באופן שמשמר את היתרונות הבריאותיים שלכם. שילוב של שמנים אתרים וצמחי מרפא מאפשר להשלים חסרים בגוף, וגם לרפא אותו מהפנים החוצה.

הילה בטבע: הבית שלכם לטיפולים טבעיים

טיפול בתוספי תזונה, פרחים וצמחים צריך להיות מותאם באופן מדויק לכל מטופל ומטופלת. בקליניקה 'הילה בטבע' המצויה בהרצליה, תוכלו ליהנות מאבחון מדויק של הבעיה שאתם סובלים ממנה באמצעות אבחון אירידיולוגי או קינסיולוגי.

האבחונים הללו מאפשרים לראות מה קורה בתוך גופכם באופן לא פולשני על מנת שניתן יהיה להתאים לכם טיפול מדויק. יעל בן-חור, נטורופתית, קינסילוגית ואירידיולוגית מוסמכת, בוחנת כל מקרה לגופו כדי להתאים את הפתרון המדויק לכל מטופליה.

לאחר האבחון, יעל בונה פרופיל טיפול שכולל טיפול נטורפותי, ייעוץ תזונתי ונטילת תוספי תזונה. באתר הילה בטבע זמין לכם עולם שלם של מיצויי צמחים שניתן ליטול כדי להחזיר את הגוף שלכם לאיזון.

טיפול בצמחי מרפא הוא לא חדש. היעילות של הטיפולים האלו נצפתה לאורך אלפי שנים, וכיום יש חזרה של ממש לטבע בכל רחבי העולם. אם אתם סובלים מכאבים, עומס נפשי או בעיות בריאות אחרות – הילה בטבע כאן בשבילכם בכל עת.

התייעצו עם יעל

התייעצו איתי בכל שאלה

אני מזמינה אתכם/ן להתייעץ איתי:

עשוי לעניין אתכם:

מזונות להגברת הריכוז

שמירה על ריכוז מיטבי חיונית לערנות, ליצירתיות ולתחושת הרווחה הכללית. למרות זאת נראה כי אורח החיים הקדחתני שלנו משאיר אותנו כבר במחציתו של יום, מותשים

להמשך קריאה »

טיפים לתזונה לאנמיה

האנמיה היא מחסור בהמוגלובין. ההמוגלובין נמצא בתאי הדם האדומים ואחראי על הובלת החמצן בדם. במקרים של אנמיה, הדם אינו מעביר די חמצן וכתוצאה מכך משתבשת

להמשך קריאה »

מהם נוגדי חמצון?

לנוגדי חמצון תפקיד מכריע בשמירה על בריאותנו. בזכות יכולתם לנטרל רדיקלים חופשיים. הם פועלים כמערכת ההגנה הטבעית של הגוף, מפני מצב בו קיים חוסר איזון

להמשך קריאה »

על תמצית פרח הבאך 3 – אשור

בקצרה: תמצית פרח הבאך אשור (באנגלית: Beech) מיועדת לאנשים הנוטים לקוצר רוח, ביקורתיות יתר ולפרפקציוניזם. התמצית מסייעת למטופלים והמטופלות לראות אתל הטוב הקיים בעולם, ולהסתכל

להמשך קריאה »

טיפולים נפוצים:

לרגל חודש האישה

יעל בן חור מזמינה אותך
לאבחון אירידולוגי 
כולל ייעוץ נטורופתי