התקפי חרדה, ידועים גם בשם התקפי פאניקה, הם חוויה קשה ומאתגרת שלא אחת מתוארת על-ידי בתור פחד מוחשי ממוות, תחושת אימה קשה.

הסיבות שעלולות להוביל להיתכנותם של התקפי חרדה הן רבות ומשתנות:

האם אני סובל/ת מחרדות?

ארצה לציין כבר כאן שאני מטפלת ברפואה משלימה ומן הסיבה הבאה:

אם אתם חשים שיש להם מצוקה נפשית מסוימת, הרי שחשוב לפנות לאיש מקצוע בבריאות הנפש. אין בכך כסתירה לעבודתי, והרפואה המערבית (דוגמת הפסיכולוגיה או גם רפואה קלאסית לטיפול במחלה, צינון וכיוצא בכך) איננה מתנגשת עם הרפואה המשלימה. כשמה כן היא, ומטרת הרפואה המשלימה היא להשלים את התמונה החסרה.

האבחון מוכרח להתבצע או ע"י פסיכולוגי או ע"י פסיכיאטר. הם ורק הם מוסמכים לכך.

אילו תסמינים מאפיינים התקף חרדה?

להתקף חרדה מספר מאפיינים מרכזיים עליהם נדון כאן:

חשוב לציין שתסמינים אלו יכולים גם להתרחש כתוצאה מסוגיות בריאותיות רבות נוספות, אולם אלו בהחלט נחשבים למאפיינים העיקריים.

האם ניתן לטפל בחרדה באופן טבעי?

כן, וגם כאן משתלבת הרפואה המערבית, כלומר הפסיכולוגיה. ומיד לאחר מכן אתייחס גם לשיטות טיפול טבעיות בחרדה המתבצעות ע"י מטפלים ברפואה משלימה, וכן גם בקליניקה שלי בהילה בטבע.

1. טיפול טבעי במסגרת הטיפול הפסיכולוגי

אחת מן השיטות היותר נפוצות כיום לטיפול טבעי בחרדות הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). בכללותו מדובר בטיפול שמטרתו לשנות את האופן שבו אנחנו חושבים ומפרשים דברים.

דוגמה קלאסית לכך היא כאשר אדם נוטה להסתכל על כישלון מסוים בתור "אף פעם אני לא מצליח/ה". במהלך הטיפול, ייתכן והמטפל יבקש מהמטופל לשים לב למילים כלליות שכאלו שמעוררות חרדה ויוצרות פרשנות דרמטית מאוד. במקום זאת, אפשר לומר "לא הצלחתי, אמשיך לנסות".

זוהי כמובן דוגמה על קצה המזלג, ואני ממליצה בחום להעמיק בנושא זה. כן אגיד שגם לומדים לרוב כיצד לבצע מדיטציית מיינדפולנס, פרקטיקה שנחקרה רבות ונמצאה כיעילה בהפחתת סטרס וחרדה.

2. טיפול טבעי במסגרת הרפואה המשלימה

מטרתה של הרפואה המשלימה היא לא רק למצוא את העזרים שיאפשרו לנו להשתלט על החרדה או להפחית את מידת עוצמתה. עלינו להבין את המקור לקיומה של החרדה, שכן היא תסמין לבעיה פנימית שורשית ועמוקה יותר.

זוהי גם הגישה הנהוגה בהתייחסות לכל מחלה או סוגיה בריאותית אחרת.

במסגרת בניית תכנית הטיפולים שבהילה בטבע, אני עורכת אבחון אירידיולוגי, טכניקה שסוקרת את קשתית העין ומוצאת בה רמזים על תהליכים שונים המתרחשים בגופנו, הן בפן המנטלי והן בפן הפיזי (למידע נוסף על כך, אני מזמינה אתכם לקרוא בהרחבה על אבחון באמצעות גלגל העין).

עם תום האבחון, נבנית תכנית טיפולים בהתאמה אישית הכוללת תוספי תזונה שונים, צמחי מרפא, בניית תפריט מותאם אישית והמלצות על קיום אורח חיים בריא ורגוע יותר.

מה כולל הטיפול הטבעי בחרדה?

לחרדות טיפול טבעי המתבסס על הצעדים הבאים:

תוספי תזונה

אחת מן התוספים העיקריים שבהם אני נוהגת להשתמש הוא רליX.

מדובר בקומפלקס צמחי מרפא שנרקח באופן אישי בקליניקה של הילה בטבע.

הוא נמצא כיעיל ביותר למצבים של לחץ נפשי ושינויים במצב הרוח.

הוא עובד בתוך כ-20 דקות, ולאור העובדה שהוא מתבסס על פורמולות טבעיות הרי שניתן ליטול עד 6 כדורים ביום (זוג כדורים בכל פעם).

התוסף איננו מטשטש או מעייף בשונה מחלופות נוספות שקיימות, ניתן לנהוג איתו, אפשר לעשות ספורט ואין כל מגבלה בקיום אורח חיים שגרתי לחלוטין.

ישנם עוד תוספים רבים בהם אני משתמשת, אך זהו התוסף הכללי והשגור ביותר. יתר התוספים, שגם אותם אני רוקחת בקליניקה, מושפעים ומותאמים על-פי האבחון האירידיולוגי.

למידע אודות תוסף רליX >>

לחנות התוספים המלאה שבאתר >>

תזונה לחרדה

תזונה היא אלמנט חשוב מאוד בהפחתת החרדה, והיא משפיעה על מערכת העצבים ועל האופן שבו גופנו מגיב למצבי לחץ.

מומלץ לשלב מזונות הכוללים ויטמינים מקבוצת B שקיימים באורז, גריסים, שיבולת שועל, עדשים וכן בירקות ירוקים שונים.

ויטמין B1 מונע תחושת עייפות ותשישות, שני גורמים שבהחלט משפיעים על מצבנו הנפשי. ויטמין B3 לצורך הדוגמה, משפיע על האופן שבו מוחנו מעבד את המידע ומחסור בו מוביל לתחושת בלבול.

כמו כן, מומלץ לשלב מזונות המדרבנים את מוחנו להפריש סרוטונין, מוליך עצבי שנקשר בקשר הדוק להשפעותיו הפסיכולוגיות. הוא מאפשר לווסת מצב רוח, והוא מדרבן תחושת אופוריה ושמחה.

מנגד, ישנם גם מזונות מהם מומלץ להימנע דוגמת משקאות ומאכלים הכוללים כמות גבוהה של קפאין, הימנעות מצריכתם של משקאות מתוקים או חריפים, וכן הימנעות ממזונות מעובדים דוגמת נקניקים או מזונות העלולים להוביל לתהליכים דלקתיים דוגמת מוצרי חלב.

פעילות גופנית

ספורט היה ותמיד יהיה תרופה טבעית נהדרת שיכולה לעשות עבורנו פלאים.

גם ספורט מועט יכול לעשות את ההבדל, ולהעניק לנו תחושת רעננות וחיוניות.

לפעילות גופנית השפעה פיזיולוגית על גופנו, והיא מסייעת להפריש הורמונים שונים המעניקים לנו תחושת אושר ושמחה. אחד מן ההורמונים הבולטים בתהליך זה הם האנדורפינים המופרשים מבלוטת יותרת המוח.

התמודדות יעילה יותר עם מצבי מתח

מתח נפשי הוא אף פעם לא חדשות טובות, אך גם לא תמיד ניתן להוציא את גורמי המתח מחיינו.

אין זה אומר שעלינו לקבל את הקיים, וניתן לבצע תרגולים שונים המדרבנים את גופנו להבין שעל אף הלחץ הרב שישנו סביבנו, הרי שמצב המתח הקשה שבו אנו נתונים איננו משקף את המציאות.

מוחנו מתוכנת להכיר במצבי מתח כמעין מצב מסכן חיים. אותה תגובה טבעית נובעת מעברו הפרה-היסטורי של האדם, אז היה נתון למצבים מסכני חיים בעת שהיה צד או לחילופין ניצוד ע"י בעלי חיים מסוכנים.

בין היתר ניתן למנות מדיטציה, תרגילי נשימה הרפייתיים וניהול יומן מתח.

אם ישנה אפשרות, הרי שתמיד חשוב להוציא גורמי מתח שאינם חיוניים, ולשנות את שגרת חיינו.

זקוקים לייעוץ? אשמח לסייע

שמי יעל בן-חור, אני מומחית לאבחון באמצעות אירידיולוגיה, קינסיולוגית, רוקחת בצמחי מרפא ונטורופתית.

אם אתם מחפשים טיפול טבעי יעיל למצבי חרדה, אשמח לסייע לכם ולבנות עבורכם תכנית טיפול מותאמת אישית.

לבירורים נוספים וקבלת מידע, ניתן ליצור איתי קשר טלפוני, או להשאיר לי פנייה באתר.

השאר תגובה